Formare in Business coaching si lifecoaching, sedinte si cursuri de certificare ca si coach. Training NLP si sedinta de optimizare si dezvoltare personala.

Coaching ca stil de management

13 March 2015 By In Articole Coaching

"Always do your best. What you plant now, you will harvest later." - Og Mandino

De foarte multe ori adoptam un stil de management, in functie de factori care nu au legatura cu ceea ce suntem si ceea ce ne reprezinta. Stim ca majoritatea managerilor il folosesc - si unii din ei cu succes - si in consecinta ne hotaram ca el va deveni si stilul nostru.

In cel mai bun caz, in calatoria noastra spre definire si esenta, de cele mai multe ori experimentam diverse stiluri, pentru ca in final sa-l alegem pe cel mai eficient, cel prin intermediul caruia noi suntem noi si cei din echipa noastra dau cel mai bun randament.

Unul dintre cele mai eficiente stiluri de management este coaching-ul. Coaching-ul este stilul care da rezultate si ne permite sa ne dezvoltam, in timp ce echipa noastra performeaza si creste.

 

 


Schimbarea de la manager la coach este una foarte importanta. Abilitatea de a-ti schimba stilul si modul in care functionezi ca manager, te va ajuta sa iti construiesti abilitati de adaptare la schimbare.

Coaching-ul necesita abilitati.


Atunci cand delegi, cand iei atitudine, cand iti exprimi o opinie… Lista poate continua. Esti in continuare responsabil pentru performanta echipei, insa nu vei mai controla fiecare aspect al echipei. In schimb, iti antrenezi echipa pentru a performa.

Atunci cand te afli intr-o pozitie de management, e bine sa stii care sunt beneficiile abilitatilor pe care le poti obtine in urma unei formari in coaching.

De cele mai multe ori cand cineva pomeneste de business coaching, gandurile ne zboara catre un coach extern. Cu toate acestea, managerii pot avea o influenta majora asupra echipelor lor si a organizatiilor din care fac parte, adoptand coaching-ul ca stil de management. Daca ne gandim la coaching in acest fel, de a gestiona relatia cu propria echipa sau cu restul organizatiei, vom sesiza ca acesta difera de modul traditional de management prin mai multe aspecte:

-    colaborare in loc de control;
-    delegarea mai multor sarcini/responsabilitati;
-    mai multa ascultare;
-    mai putine ordine, mai multe intrebari;
-    oferirea de feedback, in loc de emiterea de judecati

Nu trebuie intelese cele de mai sus exclusiv din perspectiva de a fi mai amabil cu oamenii. Delegand responsabilitati oamenii se vor afla sub presiune in scopul realizarii sarcinilor, iar managerii cu stil de coaching vor mentine un focus permanent pe obiective si rezultate.

Rolul unui manager coach este foarte diferit de cel al unui coach extern. In timp ce un coach extern isi permite luxul de a se focaliza exclusiv pe obiectivele de dezvoltare /performanta ale clientului sau, managerul coach trebuie sa tina cont de ele, dar si sa le echilibreze cu cele ale celorlalti membri ai echipei si ale organizatiei.

Avantaje ale stiului de management coaching

O intelegere mai profunda a oamenilor si a organizatiei
Oricat de bine ar observa si asculta, un coach extern nu are acelasi nivel de expunere la organizatie si personalul acesteia, ca un manager, deci nu ar avea acelasi nivel profund de intelegere similar cu acesta.

Relatii pe termen mai lung
Datorita faptului ca managerii isi petrec mai mult timp cu membrii  echipei lor, au ocazia sa ii cunoasca mai bine astfel incat sa construiasca o baza solida pentru o relatie plina de incredere, aspect esential intr-o relatie de coaching.

Mai multe ocazii pentru a  influenta
Interactiunea managerilor cu echipa nu s-a rezuma la sesiunile de coaching, ei intrand in contact constant cu membrii echipei avand astfel mai multe ocazii pentru a-I influenta.

Care sunt beneficiile pentru manageri?

Avand acum evidente beneficiile pentru cei carora li se va face coaching, intrebarea care mai ramane este: dar managerul? In cazul in care esti un manager ocupat, iti poti permite oare timpul si efortul necesar, atunci cand stii ca ai si asa destule de rezolvat?

Argumentul pentru care coaching-ul nu este un motiv pentru a renunta la timpul si energia ta pentru a-I ajuta pe altii sa-si atinga obiectivele, este acela ca managerul va beneficia si el, avand:

O echipa mai determinata
Empowerment-ul este un factor motivator foarte puternic. Atunci cand faci un efort autentic pentru a-I implica pe cei din echipa in stabilirea obiectivelor, in luarea deciziilor si in implementarea ideilor, acestia vor deveni mult mai determinati si concentrati la locul de munca.

O performanta imbunatatita a echipei
Datorita functiilor duale de gestionare a performantei si de dezvoltare a personalului, coaching-ul conduce la o mai buna performanta individula si colectiva. Procesul continuu de invatare semnifica faptul ca panta ascendenta poate deveni abrupta in timp.

Relatii de munca mai bune
Un proces bun de coaching promoveaza increderea si colaborarea si conduce automat catre imbunatirea relatiilor de munca. Nu inseamna ca vei deveni prietenul cel mai bun al fiecaruia, inseamna insa ca relatiile de munca vor deveni mai facile si mai placute (sau in unele cazuri mai putin stresanta) pentru toti cei implicati.

Idei mai bune
Atunci cand vei face un obicei din adresarea intrebarilor pentru a stimula creativitatea celorlalti, vei fi placut surprins de calitatea ideilor pe care le vor genera. Dupa un timp, nici nu vei mai fi nevoit sa intrebi de fiecare data – isi vor creea un obicei din a veni cu sugestii.

Calitatea informatiilor
Daca vei face coaching intr-o maniera colaborativa, deschisa, cei din echipa vor avea incredere sa vina la tine cu informatii vitale – inclusiv atunci cand au vesti proaste si mai ai timp sa faci ceva in sensul asta.

Investeste timp ca sa castigi timp
Nu exista nici un dubiu ca pe termen scurt este mai rapid sa sa iei atitudine si sa dai ordine in loc sa faci coaching. E in regula pentru chestiuni urgente, insa pe termen lung, cu cat dai mai multe ordine si directii, cu atat cei din echipa se vor baza pe directiile trasate si din ce in ce mai mult timp va fi consumat in zona asta. In schimb daca investesti timp in coaching, treptat membrii echipei vor solicita din ce in ce mai putin directionari, iar tu te vei simti din ce in ce mai increzator in a delega – facandu-ti astfel timp pentru sarcinile pe care numai tu le poti realiza.

Si acestea sunt doar cateva din avantajele abordarii unui stil coaching in management, de care poti beneficia urmand cursul de formare “Coaching for Now” din 27 Martie.

Descarca gratuit Ghidul beneficiarului de coaching

Nume
Email *
 
 
Read 2033 times Last modified on Friday, 08 May 2015 13:15
Echipa CE

Coaching Essence este ghidul care te va insoti in aceasta calatorie, pentru a descoperi ce anume te defineste ca esenta unica si care este natura ta permanenta.